MK-Enduro/Tapsa

Etusivu Foorumit Foorumi Kilpailutoiminta MK-Enduro/Tapsa

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 0 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  etmies 6 vuotta, 7 kuukautta sitten.

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #881

    etmies
    Jäsen

    Heippa kaikille.
    Ajattelin laittaa vähän endurotietoa tänne kilpailuosiolle omalta kohdaltani.

    Eli olen Tapio Kyrönniemi ja ajan Mk-Endurossa moottoriliiton sarjaa.
    Huollosta vastaa Sebastian Paaso ja molemmat ollaan ISK jäseniä.
    Kisakalusto on Lynx RE 600 E-TEC 2012.
    Huoltoauto FORD TRANSIT (Paljon mainostilaa jäljellä)
    Kelkkailun olen aloittanut vuonna -88 Winha 32:lla.
    Ajokilometrejä ei ole enään niin tarkkaan tiedossa, mutta jossain 60tkm lähettyvillä.

    Kilpailuun lähdin mukaan vanhoilla päivillä ja kokemus on ollut mahtava. Ukkohallasta aloitin kaudella 2011 ja Lieksan kisat samalle talvelle. Pisteitä tuli kummastakin kilpailusta ja C2 luokka vaihtui C1 luokkaan.
    Kelkkana oli Rc Lynx.

    Kausi 2012
    Kaluston vaihto eli kelkaksi tuli uusi RE Lynx 600 e-tec.
    Kausi starttasi Karstulan kaksipäiväisillä kisoilla ja molemmilta päiviltä tuotiin tärkeitä pisteitä mukana. RE oli huomattavasti parempi kuin RC. Se levottomuus oli poissa, eli yllätyksiä ei isoistakaan pateista tullut. Vauhti oli kasvanut huomattavasti, tosin kärki meni vieläkin karkuteille.

    Nuoruudestani asti on haaveeni ollut ajaa Giant Kemijärvellä läpi. Nyt oli valmistauduttu kyseiseen kilpailuun vuoden kovalla treenaamisella ja fiilis lähteä ns ”miesten kisa” ajamaan oli hyvä. Täytyy myöntää että jännitys oli starttiaamuna hermostuneen rauhallinen. Itse kilpailu oli hieno vaikka epäonni vaivasi koko ensimmäisen päivän. Alijäähtynyt vesisade joka jääti laseihin kiinni pilasi pari ensimmäistä ek:ta. Kolmas ek oli hieno. Aurinko paistoi ja satoi lunta vuorotellen. Patikko oli pakettiauton kokoista ja lumi mahtavan pehmeää. Juuri ennen maalia otin kantoon kontaktia ja kaivuuhommia siitä seurasi.
    Huollossa Sepsu hoputti heti matkaan ettei oteta turhaan at sakkoja ja kun tulin neljännen ek:n lähtöpaikalle niin startti oli heti.
    Muutaman kilometrin jälkeen vaaran rinnettä alas tultaessa jysähti oikea puoli pahasti. Mitään ei näkynyt vaan johonkin se osui.
    Alatukivarsi pois pelistä ja suksi kierossa kelkan alla.
    Pisteet piti saada pois joten ajelin 50 km ek:n maalin.
    Mieli maassa saavuin yötauolle, jossa huoltomies olisi ollut innokas pajottamaan kelkan ajokuntoon. Varsinaisen huollon aikana ei sitä olisi ehditty tehdä, joten kokonaiskilpailu olisi katkennut. Pisteitä ei enempää tarvittu, joten päätös keskeyttää kilpailu oli ratkaisuni.

    Kausi 2012 oli jälleen opettava:
    -Nopeutta on saatu jälleen lisää
    -Uusi re on hyvä ajaa ja säädöt paranevat koko ajan
    -Kisatankkausta on opittu (siis miehen)
    -Pisteet saatiin kasaan, eli noustaan ensi kaudeksi B luokkaan.

    Kausi 2013
    Tavoitteena on kerätä riittävä määrä pisteitä A luokkaan nousua varten.

    Lisään vielä muutaman kuvan matkan varrelta ja ensi talvena lisää. Hauskaa kesänjatkoa ISK jäsenille ja kaikille kelkkailijoille.

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)

Alueelle ‘Kilpailutoiminta’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.